Blog

Sådan får du dit budskab ud

Det bliver stadig mere udfordrende at trænge igennem med afgørende pointer og skabe gennemslagskraft. Medierne er ikke til at få i tale, og sociale medier virker langt dårligere end tidligere – så hvad gør du? Taletid er en kæmpe udfordring for ledelsen i virksomheder og organisationer. Men hvordan gøres det mest effektivt med størst effekt. Det…
Læs mere

Ekstern lektor på Master i offentlig ledelse

Jakob Sand Kirk underviser i dette semester i Forhandling og gruppebeslutninger på Master i Offentlig ledelse som som ekstern lektor på Aalborg Universitet. Kurset afholdes sammen med arbejdsmarkedsforsker Laust Høgedahl. Læs mere:

Analyser i interesevaretagelsen

Kapitel 7 fra Lobbyistens værktøjskasse om analyse og data som grundlaget for jeres interessevaretagelse Analyser og data er en helt central del af god interessevaretagelse. Det er vigtigt, at det analytiske grundlag er troværdigt og alment anerkendt, så det både kan bidrage med at etablere en brændende platform og give konkrete input til embedsmændenes videre beregninger.…
Læs mere

Lokalt klimadiplomati

Kapitel 5 fra Lobbyistens værktøjskasse om hvordan den grønne omstilling kræver lokalt klimadiplomati – og hvordan I kan navigere i denne vigtige politiske arena Tiden er knap, og pladsen er trang, når Danmark skal opfylde målsætningen om at reducere CO2 udledningen med 70 % inden 2030. En firedobling af den samlede produktion fra solenergi og landvind kræver,…
Læs mere

Fra organisations-megafon til moderne medie

Kapitel 6 fra Lobbyistens værktøjskasse om hvordan organisationer styrker deres gennemslagskraft ved at tænke som et medie De fleste organisationer har egne medier og er i stigende grad begyndt at tænke som et traditionelt medie. Det giver rigtig god mening, da professionelt drevne medier kan være med til at bygge bro mellem bagland, offentlighed og politik.…
Læs mere

Få styr på jeres politiske landkort

Kapitel 1 fra Lobbyistens værktøjskasse, hvor du får råd og værktøjer til at at tegne jeres politiske landkort op i forhold til sager, interessenter og kanaler Læs kapitlet her eller download i bunden af siden Events, dear boy, eventsMaurice Harold Macmillan, premierminister i Storbritannien 1957–1963. Efter sigende svaret til en journalist på et spørgsmål om,…
Læs mere

Har I styr på rammerne for Folkemøde på Bornholm?

Sammen med Willmore har Sand Kirk Aps en base på Folkemødet, som I kan få del i. Knap 1,5 km fra folkemødepladsen i Sandvig har vi fået fingre i et nedlagt snedkeri og bådeværft, som nu er restaureret til fin netværksfacilitet. Vi var der første gang i 2023 og vil gentage succesen i 2024. Kontakt mig, hvis du vil høre…
Læs mere

Jakob Sand Kirk, rådgiver i politik, strategi og organisation

En effektiv medlemsbaseret organisation – hvordan?

Fem dilemmaer du som engageret i udviklingen af politiske, faglige eller medlemsbaserede organisationer er fanget i Af Jakob Sand Kirk, strategisk rådgiver I drømmer om at være en stærk organisation. Den skal bygge på medlemmernes dybfølte engagement og professionelt løfte jeres fælles sag ud i offentligheden og ind til beslutningstagerne på de bonede gulve. Den…
Læs mere

Kurser for faglige organisationer

I samarbejde med Konventum tilbydes målrettede kurser for valgte og ansatte i fagforeninger og andre faglige organisationer i politisk interessevaretagelse og strategi. Læs mere i materialet nedenfor eller på valgte-ansatte.dk

Masterclass om medier i politiske organisationer og medlemsforeninger 18/01/2024

Mød toprådgivere og praktikere fra felten, og hør succeshistorierne og udfordringer de har gjort sig ved at drive et medie i en politisk eller medlemsbaseret organisation.  På denne masterclass som Sand Kirk Aps har udviklet sammen med Willlmore og Kforum bliver du klædt på til, hvordan du styrker jeres relevans og gennemslagskraft gennem jeres organisationsmedie,…
Læs mere